Kablovi za startovanje 16 mm², TUV/GS
- Vrsta provodnika: 100% bakar
- Poprečni presek provodnika: 16 mm²
- Dužina kablova: 2 x 3 m
- U skladu sa standardom DIN 72553
SOS AUTO kablovi izrađeni su od 100% BAKARNOG provodnika. Naši kablovi za startovanje su profesionalni alat za vozače koji će pokrenuti motor vozila lako i bezbedno.
KARAKTERISTIKE:
Vrsta provodnika: 100% bakar
Poprečni presek provodnika: 16 mm²
Dužina kablova: 2 x 3 m
U skladu sa standardom DIN 72553
NAMENA:
Za benzinske motore 12/24V do 2500 cm²
Za dizel motore do 1200 cm²
( za automobile, SUV vozila)
Uputstvo
Na automobilu koji ima ispražnjen akumulator, ugasiti sve potrošače električne energije (svetla, grejanje…)
- Zakačiti jednu crvenu štipaljku za pozitivni (+) pol ispražnjenog akumulatora
- Zakačiti drugi kraj tog kabla za pozitivni (+) pol akumulatora davaoca struje
- Zakačiti jednu crnu štipaljku za negativni (-) pol akumulatora davaoca struje
- Zakačiti drugi kraj tog kabla za negativni (-) pol ispražnjenog akumulatora
- Startovati motor automobila koji daje struju i ostaviti ga da radi nekoliko minuta
- Na automobilu koji daje struju, dodati gas i držati motor na negde oko 2000 obrtaja u minuti
- Startovati motor automobila kome je ispražnjen akumulator i kada upali ostaviti ga da radi nekoliko minuta
- Skinuti kablove za startovanje, obrnutim redosledom od montiranja (koraci 4, 3, 2, pa 1)
Napomena
SOS AUTO kablovi za startovanje se proizvode u više poprečnih preseka provodnika i dužina kablova, u zavisnosti od kubikaže motora automobila koji se startuje.
Izrađeni su od 100% BAKARNOG provodnika za razliku od većine kablova na tržištu koji su od aluminijuma. Kablovi od aluminijuma, spolja izgledaju kao bakarni, međutim, radi se o zabludi. Njihova spoljašnjost je presvučena tankim bakarnim zidom da bi izgledali kao bakarni a bili znatno jeftiniji. Aluminijum je lakši od bakra, ima duplo manju električnu provodljivost od bakra i pri visokim naponima se brzo topi i puca.
Ne treba ostavljati metalne predmete na akumulatoru (ključ, šrafciger…), jer mogu izazvati kratak spoj između elektroda na akumulatoru!
Treba paziti na polaritet, jer u sličaju pogrešnog spajanja, može doći do oštećenja akumulatora, alternatora i drugih električnih uređaja na vozilu!
Oba akumulatora moraju imati isti napon – 12V!
Akumulator davalac mora imati bar isti ili veći kapacitet (Ah) kao akumulator primalac!
Treba paziti da se kablovi (+) i (-) ne spoje!
Treba proveriti da li su kablovi u dobrom stanju, da negde nije oštećena izolacija!
Proizvodi iz iste kategorije
-
Kablovi za stratovanje 25 mm², TUV/GS
šifra: 20016 -
Kablovi za startovanje 10 mm²
šifra: 20008